Jag tänkte pröva nå nytt..

och faktiskt göra en lista med frågor om Dixie, istället för en lista med frågor som handlar om mig.
Blir nog mer intressant för mig själv än för er, men fick lust att göra nå nytt :)

Fullständiga namn: Madness Pure Enjoyment - "Dixie"
Ras: Stor pudel
Ålder: 12veckor på fredag
Favorit mat: Är förtidigt att säga.
Köpt från: Carina Nordsten i Lillpite, Madness kennel.
Används till: Utställning, eventuellt agility/spår senare.
Köptes av: Jag och mamma♥
Bra med rasen: Det bra med pudlar är att dom är allergivänliga, och att dom faktiskt inte löser hår.
Dåligt med rasen: Har inte kommit på något dåligt, men vissa kan tycka att det blir för mycket päls jobb :)
Pälsvård: Dom badas en gång i veckan, och då måste man även föna hela pälsen, raka i ansiktet,tassar,svans och kring magen. Och för att dom ska bli så allergivänliga som möjligt, så måste man bada dom så ofta. Och pälsen blir förstörd om man inte sköter om den, som tex klipper osv. Så för att hålla hunden fin, så måste man sköta det ordentligt :), fast jag vill jätte gärna lära mig att klippa pudelfrisyrer. Har redan fått pröva klippa hennes mamma :)

Äh, orkar inte skriva nå mer.. vill sova ;D hihi. godnatt

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback